Oj, längesen..
"Det är skönt det här med att sommaren kommer krypande.." Det var det sista jag skrev i bloggen och jag skulle gärna vilja omformatera meningen så att den passsar in i dagens inlägg.
Det är så tungt när hösten kommer krypande. Det är plötsligt så mycket måsten igen. Men samtidigt kan jag inte låta bli att känna mig lite nyfiken på vad hösten har att ge mig i år. En känsla jag brukar ha och som brukar finnas kvar i ungefär två veckor. I år känns det på något sätt som om den här känslan kanske kommer sitta i längre än vanligt. Mitt huvud sprudlar av galna ideer och i mina ögon blinkar dollar tecken, okej lite överdrivet, men det känns som om den här hösten på något sätt kommer ge mer än någon tidigare höst.
Jag skulle inte vilja påstå att jag längtar efter min klass och lektionerna, nej det vore att ta i, men jag längtar efter den välkomnande hem känsla vår skola ger de elever som vågar ta för sig och som ställer upp. I år kommer jag spendera mer tid än någonsin i skolan och när jag lämnade skolan under försommaren kändes det verkligen som om jag till hösten skulle bli välkommnad tillbaka med öppna armar.
Nej jag längtar inte till skolan och den vanliga vardagen. Jag längtar till timmarna innan och efter lektionerna när vi i en liten grupp sliter med affärsplaner och ideskisser, när vi kränger billlys pizza klockan 22 på kvällen och till den dagen jag ställer mig på vågen och inser att jag gått upp 5 kilon. För i slutänden, när det färdiga resultatet ligger framför oss och när studentmössan sätts på är allt som finns kvar ett enda stort leende. Det är i år jag får använda mig av den jag är och det jag kan för första gången i mitt liv, på riktigt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar