Hur mycket jag än längtar efter resan så har jag en fruktansvärt tung klump i magen. Klumpen representerar den jag måste säga hejdå till.. Min fina Ampola!
http://www.youtube.com/watch?v=o3mDELInoPE
lördag 23 oktober 2010
torsdag 14 oktober 2010
Min baby e hemma x2
Ikväll e familjen komplett! Min dator har äntligen vaknat till liv efter över ett halvårs vila!!! senast det lilla underverket lyste var i New York, i januari! Förstår ni vad länge sen!? När nu datorn har hittat hem känns allt helt okej;) Bara en som fattas och han ramlar in om en timme!
Dear Minea!
Eftersom Minea är en kräsen typ tänkte jag leverera hela 3 inlägg idag!!!
Ja vad händer i livet då? Jag jobbar-- jag önskar att jag jobbade e nog mer rätt.. Denna månaden e sjukt seg bara jobbat 3 dagar än så länge och har inte ens hört något mer. Har börjat titta efter lite kompletterande jobb, hittat ett som jag e sjukt sugen på! Måste verkligen få igång ekonomin om jag ska ha råd att resa. Visserligen har mina föräldrar tänkt sponsra med pengarna som annars gått till hästarna men känner ändå att jag vill betala så mycket som möjligt själv! Det är ju trots allt MIN resa. Tanken är ju faktiskt att jag ska komma på vad jag vill göra med livet!
Ja vad händer i livet då? Jag jobbar-- jag önskar att jag jobbade e nog mer rätt.. Denna månaden e sjukt seg bara jobbat 3 dagar än så länge och har inte ens hört något mer. Har börjat titta efter lite kompletterande jobb, hittat ett som jag e sjukt sugen på! Måste verkligen få igång ekonomin om jag ska ha råd att resa. Visserligen har mina föräldrar tänkt sponsra med pengarna som annars gått till hästarna men känner ändå att jag vill betala så mycket som möjligt själv! Det är ju trots allt MIN resa. Tanken är ju faktiskt att jag ska komma på vad jag vill göra med livet!
Ge mig en vän för livet!
tisdag 5 oktober 2010
Ett smakprov på våren 2011
Idag är vi minsann aktiva här må jag säga.. I slutet av januari/början av februari är tanken att vi drar, jag och Emy. 2-3 månader blir vi borta. En riktigt välbehövlig resa. Vi båda behöver tid att fundera över vad vi vill göra med livet, vad vi vill plugga, hur vi vill leva och var vi vill bo. Inte minst behöver vi göra ingenting, bara vara och uppleva annat. LÄNGTAN!!!!!

Perhentian Island- Malaysia
Ett projekt från hjärtat!
Hej ni få fina som tittar in här ibland!
Sitter här i soffan och slöar, förkylningen har segat ner mig rejält... För att snabbsummera dagen; Efter att ha pussat iväg pojkvännen blev det nya Gossip Girl avsnittet, följt av en tur till Stallet. Sedan unnade jag mig en varm dusch och for mot stan. Visade lägenheten för en tjej som är väldigt intresserad så håll tummarna att hon får jobbet hon sökt! Avslutade med sen lunch på Graffiti med Filip.
Som sagt nu sitter jag i soffan. Är mitt uppe i senaste 90210 avsnittet men kände att jag behövde ett litet break.. Sitter och skissar på en grej. En affärsidé som verkligen kommer från hjärtat. Har inga ambitioner om att sätta det till verket just nu men tänkte iaf få ihop ett bidrag att skicka in till Venture Cup nu i höst. Även om idén inte är tänkt att förvekligas nu känns det både kul och nyttigt att få respons från någon utomstående. Tänkte ha det som ett litet projekt de dagar jag inte jobbar för att inte fastna i soffan, lätt hänt;)
Kram
Sitter här i soffan och slöar, förkylningen har segat ner mig rejält... För att snabbsummera dagen; Efter att ha pussat iväg pojkvännen blev det nya Gossip Girl avsnittet, följt av en tur till Stallet. Sedan unnade jag mig en varm dusch och for mot stan. Visade lägenheten för en tjej som är väldigt intresserad så håll tummarna att hon får jobbet hon sökt! Avslutade med sen lunch på Graffiti med Filip.
Som sagt nu sitter jag i soffan. Är mitt uppe i senaste 90210 avsnittet men kände att jag behövde ett litet break.. Sitter och skissar på en grej. En affärsidé som verkligen kommer från hjärtat. Har inga ambitioner om att sätta det till verket just nu men tänkte iaf få ihop ett bidrag att skicka in till Venture Cup nu i höst. Även om idén inte är tänkt att förvekligas nu känns det både kul och nyttigt att få respons från någon utomstående. Tänkte ha det som ett litet projekt de dagar jag inte jobbar för att inte fastna i soffan, lätt hänt;)
Kram
söndag 3 oktober 2010
onsdag 29 september 2010
Att rida... eller inte rida
Ampola. Hon slog mig med storm. Säger man så? Iaf för första gången på lång tid älskar jag verkligen ridningen. Allt flyter! Vill verkligen inte sluta, den här hästen är för speciell. Vi är som det alltid stod i Ridsports ponnyannonser; rosettplockare! Vi är ett team, ett jäkligt bra team. Men allt annat i livet då? vad är viktigast? fan. jag vill vara rik.
Och den störst frågan, vad händer med min lila häst om jag inte e där? Vem tar henne då? Vill inte låta henne stöta på med trubbel och bakslag i livet än hon redan haft. Den här hästen förtjänar att ha det bra, resten av livet!
Och den störst frågan, vad händer med min lila häst om jag inte e där? Vem tar henne då? Vill inte låta henne stöta på med trubbel och bakslag i livet än hon redan haft. Den här hästen förtjänar att ha det bra, resten av livet!
fredag 17 september 2010
Kvällens puss
Ibland fylls man av tomrum,det kan man helt enkelt inte hjälpa. Men så ibland, om så för stunden, fylls tomrummen med värme. Ibland är allt som krävs en extra titt. En titt på det som finns omkring dig.
Googlade Puss och hittade denna artikel på aftonbladet. Så otroligt sött.
Googlade Puss och hittade denna artikel på aftonbladet. Så otroligt sött.
Kortslutning?
Ibland blir det kortslutning i mitt huvud. Ja jag är ganska säker på att det faktiskt är det det blir, för ibland, oftast när jag är fundersam och inte riktigt säker på vart jag vill att livet ska ta mig börjar jag städa. Jag vänder upp och ner på allt som kommer i min väg. Jag skrubbar och skurar och dammar och putsar. Det är nästan som om jag försöker skrubba bort det som gnager inom mig. Kan det vara så att vår hjärna intar försvarsposition när tankarna skenar iväg?

En sån här vill jag ha inär jag flyttar till lägenheten!

En sån här vill jag ha inär jag flyttar till lägenheten!
Majneya
I ett försök att få Minea att ta upp sin blogg(så att man kan få reda på vad som faktisk händer i Liiiinköööping) lovade jag i ett svagt ögonblick att även jag skulle försöka ta upp den här saken som jag egentligen aldrig kommit igång med:P Som vanligt skriver jag för mig själv, för mina minnens skull. Like it or not:)

Minea har svårt att hålla sig på samma ställe som oss andra;)

Minea har svårt att hålla sig på samma ställe som oss andra;)
måndag 26 april 2010
SATC the Movie
Lördagskvällen spenderades framför SATC the Movie och med smörjtrasan i handen. Det blev nästan komiskt, en sådan påtaglig avspegling av verkligheten. På dagarna trippar jag runt i high heels och klänningar, på kvällen åker ridstövlarna på. På helgerna mixas färgglada cocktails och mysiga filmkvällar med träning och tävling. Ena stunden luktar jag av Body Shops limiterade Hallon Body Butter, andra luktar jag skit. Häst Skit.
Jag tycker det är coolt att jag lyckas kombinera dessa två totalt udda intressen!

Överkorpierade men likväl fantastiska Dior Extreme gladiator platforms
Jag tycker det är coolt att jag lyckas kombinera dessa två totalt udda intressen!

Överkorpierade men likväl fantastiska Dior Extreme gladiator platforms
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





