Oj, längesen..
"Det är skönt det här med att sommaren kommer krypande.." Det var det sista jag skrev i bloggen och jag skulle gärna vilja omformatera meningen så att den passsar in i dagens inlägg.
Det är så tungt när hösten kommer krypande. Det är plötsligt så mycket måsten igen. Men samtidigt kan jag inte låta bli att känna mig lite nyfiken på vad hösten har att ge mig i år. En känsla jag brukar ha och som brukar finnas kvar i ungefär två veckor. I år känns det på något sätt som om den här känslan kanske kommer sitta i längre än vanligt. Mitt huvud sprudlar av galna ideer och i mina ögon blinkar dollar tecken, okej lite överdrivet, men det känns som om den här hösten på något sätt kommer ge mer än någon tidigare höst.
Jag skulle inte vilja påstå att jag längtar efter min klass och lektionerna, nej det vore att ta i, men jag längtar efter den välkomnande hem känsla vår skola ger de elever som vågar ta för sig och som ställer upp. I år kommer jag spendera mer tid än någonsin i skolan och när jag lämnade skolan under försommaren kändes det verkligen som om jag till hösten skulle bli välkommnad tillbaka med öppna armar.
Nej jag längtar inte till skolan och den vanliga vardagen. Jag längtar till timmarna innan och efter lektionerna när vi i en liten grupp sliter med affärsplaner och ideskisser, när vi kränger billlys pizza klockan 22 på kvällen och till den dagen jag ställer mig på vågen och inser att jag gått upp 5 kilon. För i slutänden, när det färdiga resultatet ligger framför oss och när studentmössan sätts på är allt som finns kvar ett enda stort leende. Det är i år jag får använda mig av den jag är och det jag kan för första gången i mitt liv, på riktigt.
torsdag 30 juli 2009
måndag 8 juni 2009
Sommarlov!
Nej inte riktigt men nästan, inte förrens på torsdag sjunger vi "Den blomstertid nu kommer" men fram tills dess är vi faktiskt lediga. jag vet inte om jag ska kalla det onödigt eller lyx?
Det är skönt det här med att sommaren kommer krypande, nu kan jag äntligen slappna och börja ägna mig helhjärtat åt de saker jag faktiskt tycker är roliga. I sommar har jag bara två saker att anpassa mig efter: Jag ska ta hand om mig själv och jag ska rida rida rida rida som en tok så jag kan ut på knatte tävlingar med Collector i höst.
Det känns naturligtvis väldigt avlägset men till hösten börjar jag mitt sista år i gymnasiet, vid ungefär den här tiden om ett år sjunger jag för sista gången "Den blomstertid nu kommer" och lämnar totalt 12 års skolgång bakom mig. Trots att sommarlovet är så otroligt nära kan jag inte låta bli att önska att tiden går fort och att Studenten -10 närmar sig med stormsteg!
Det är skönt det här med att sommaren kommer krypande, nu kan jag äntligen slappna och börja ägna mig helhjärtat åt de saker jag faktiskt tycker är roliga. I sommar har jag bara två saker att anpassa mig efter: Jag ska ta hand om mig själv och jag ska rida rida rida rida som en tok så jag kan ut på knatte tävlingar med Collector i höst.
Det känns naturligtvis väldigt avlägset men till hösten börjar jag mitt sista år i gymnasiet, vid ungefär den här tiden om ett år sjunger jag för sista gången "Den blomstertid nu kommer" och lämnar totalt 12 års skolgång bakom mig. Trots att sommarlovet är så otroligt nära kan jag inte låta bli att önska att tiden går fort och att Studenten -10 närmar sig med stormsteg!
fredag 3 april 2009
Om du bara visste vad som händer när du sover...
Idag såg vi på Jennyporr (Jenny=naturlärare porr= Jenny hyser en stor kärlek till allt vad kvalster och äckeldjur heter) på naturskapen. Vi fick bland annat se hur kvalster parar sig på våra armar och hur dom äter våra hudflagor medans vi sover. Verkligen ett perfekt avslut på en perfekt vecka..
torsdag 2 april 2009
Dagens utmaning (mål): Städa bilen samt ut och köra
Jaja mensan, även idag blev dagens utmaning/mål uppfyllt. Bilen är skinande ren (inuti) och jag har susat fram längs min lilla umpa-bumpa grusväg. Nu börjar växlingen fungera riktigt bra faktiskt, men fortfarande uppstår viss förvirring då mamma säger trampa ur och jag tror hon menar tvärt om och släpper därför upp kopplingen fortare än kvickt och motorstoppet är ett faktum.
Jaja mensan, även idag blev dagens utmaning/mål uppfyllt. Bilen är skinande ren (inuti) och jag har susat fram längs min lilla umpa-bumpa grusväg. Nu börjar växlingen fungera riktigt bra faktiskt, men fortfarande uppstår viss förvirring då mamma säger trampa ur och jag tror hon menar tvärt om och släpper därför upp kopplingen fortare än kvickt och motorstoppet är ett faktum.
tisdag 31 mars 2009
Yes-girl, idag börjar mitt nya liv
Känner ni igen känslan av hopplöshet? Känslan av att livet tappat mening? Känslan av att ha glömt bort hur det känns att le när man vaknar?
Idag börjar mitt nya liv, ojojojojojo vad många gånger man sagt så. Men från och med imorgon ska jag börja med något nytt, göra saker jag inte brukar. Det hade varit häftigt att varje dag göra något som utmanar mig själv som person, så att jag blir så säker i mig själv som person att jag
faktiskt till och med tackat ja om fick erbjudandet att till exempel hoppa bungy-jump.
Dagens utmaning: Övertala pappa att få köra hans bil och undvika världens konflikt när vi väl sitter i bilen.
Idag börjar mitt nya liv, ojojojojojo vad många gånger man sagt så. Men från och med imorgon ska jag börja med något nytt, göra saker jag inte brukar. Det hade varit häftigt att varje dag göra något som utmanar mig själv som person, så att jag blir så säker i mig själv som person att jag
faktiskt till och med tackat ja om fick erbjudandet att till exempel hoppa bungy-jump.
Dagens utmaning: Övertala pappa att få köra hans bil och undvika världens konflikt när vi väl sitter i bilen.
söndag 22 mars 2009
Jag shoppar, alltså finns jag!
Besökte igår Entre tillsammans med pojkvän och pappa. Det är riktigt fancy faktiskt, men inte passar det in på Värnhem. Vad kommer det bli av Entre? Kommer varuhuset förändra de bosatta eller kommer de bosatta förändra varuhuset? Det får tiden utvisa. Men ett besök till Entre kan jag helt klart rekomendera. fiuck med mig några fynd hem som jag planerar att visa här i bloggen. Lägg på minnet att planerar inte är det samma som att det faktiskt händer!
Just det, tillbaka till rubriken, längst bort på andra våningen vid New Yorker finner du denna vägg:
Just det, tillbaka till rubriken, längst bort på andra våningen vid New Yorker finner du denna vägg:
torsdag 19 mars 2009
Hur man motiverar sig inför plugg och garderobsrensning
1. Gör en stooor god mango smoothie
2. Bänka dig i soffan framför Desperate Housewives
3. Gå ner i mellan åt och smygtitta på den charmige golvläggaren!
2. Bänka dig i soffan framför Desperate Housewives
3. Gå ner i mellan åt och smygtitta på den charmige golvläggaren!
fredag 27 februari 2009
Skanör by night
Åh jag sitter just nu inne på världens roligaste historia! Men I don't tell! Men vilken skrattfnatt det bröt här i matsalen! Allt jag kan säga är att Skanör inte längre är den lugna och oskyldiga lilla by den tidigare varit!
torsdag 26 februari 2009
Ögonproblem och blöta fötter!
I morse när jag skulle till skolan var marken torr och fin och ett par lätta ballerina skor gled på fötterna men ack å fy vilket misstag för på eftermiddagen öste regnet ner. Iaf blev resultatet blöta fötter! Kallt, och helt enkelt väldigt blött! när jag ändå är igång å klagar kan jag passa på att berätta att mina ögonproblem ännu efter två månader inte gett med sig och dom hittar inget fel, mycket mystiskt och mycket irriterande.
För att göra saken ännu bättre har jag gått och blivit kär, kär i två vackra pjäser från DNA. Åh om dom bara kunde stå på sängbordet när jag kom hem en dag?


För att göra saken ännu bättre har jag gått och blivit kär, kär i två vackra pjäser från DNA. Åh om dom bara kunde stå på sängbordet när jag kom hem en dag?

Kass bild men åh vad dom är fina på! Tyvärr centimeterna för låga för att vara perfekta men åh vad fina!

Mycket lika de Carrie bär i SATC filmen...
Bästa kopian jag sett av Dior Exclusive Platforms faktiskt!
Bästa kopian jag sett av Dior Exclusive Platforms faktiskt!
torsdag 5 februari 2009
Shopping
Igår drabbades min redan alltför tomma plånbok utav shopping, stackars plånboken. Jag måste skärpa mig, har allt för lätt att dra det där kortet och låta den svarta magnet remsan tömma mitt konto. Men men när jag äntligen hittar ett par chinos, efter ett års letande, som faktiskt passar min kropp, ja då kunde jag helt enkelt inte låta bli att slå till! Blev även ett helt vanligt vitt linne från H & M Divided som ska bli grunden till min vita sommar klänning. Klänningen är i mitt huvud en dröm så nu hänger allt på att tiden ska räcka till och att jag ska slå mig ner framför symaskinen, Wish me Luck!
tisdag 3 februari 2009
Snällt barn kräver vackra fötter!

Låt mina fötter glida ner i något av dess vackra par från Topshop och jag lovar att vara ett snällt barn mycket mycket länge!
Direkt från det glammiga överbetalda modell livet!
Jag måste bara tipsa om min just nu absoluta favorit blogg! En gammal barndoms lekkamrat från landet som skriver om sitt glammiga och överbetalda modell liv. Det härliga med bloggen är den distans Hannah faktiskt har till det här livet. Hon lever mitt i det häktiska livet och omges ständigt av hårt bantande modeller och ändå lyckas tjejen stå kvar med båda fötterna på jorden, imponerande! Den sushi tokiga modellen som förtillfället befinner sig i galna Tokyo finner du här! Så in och läs!
17/1 black and purple party
Den 17 januari fyllde Emma 18 år! Födelsedagen firades med en stor generationsfest och kvällen var verkligen trevlig, super god mat och häftig dukning. Till detta även musik och tal, även jag höll ett tal till min lilla party pingla. Kvällen avslutades med dans, limbo och vindränkta klänningar.
Pink feets have more fun!
måndag 12 januari 2009
Ta dig samman kvinna!
Tillbaka från österrike och dags att ta tag i livet igen. De närmsta dagarna kommer en snabbresume av österrike och veckorna innan. Detta har jag lovat mig själv att skriva tillräckligtlänge för att jag ska vara fruktansvärt irrriterad på mig själv!
Och på tal om ingenting, I need new high heels!
Ciao
Och på tal om ingenting, I need new high heels!
Ciao
torsdag 8 januari 2009
En dag i mitt liv
Idag började skolan, behöver jag säga mer? segheten är ett faktum. När jag kom hem och den bitande kylan redan höll på att kosta mig både öron och fötter upptäckte jag till min förskräckelse att nycklarna inte låg i väskan. Så jag tog mitt pick och pack, köpte två tröstätar semlor och traskade hem till Hannah hopprep. Mysigt värre, tragiskt bara att det ska krävas en utelåsning för att vi ska hinna ses..
Efter detta kunde jag slutligen, med hjälp av grannen, ta mig in i mitt hus. Hemma var allt lite upp och ner, utdragna stolar och morgonrockar i köket. Kom hem<3
Efter ett tag hämtade Minea upp mig och det blev en mycket givande promenad och pratstund med gamle kloke Gunnar..
än de flesta människor du talar med"?
Efter detta kunde jag slutligen, med hjälp av grannen, ta mig in i mitt hus. Hemma var allt lite upp och ner, utdragna stolar och morgonrockar i köket. Kom hem<3
Efter ett tag hämtade Minea upp mig och det blev en mycket givande promenad och pratstund med gamle kloke Gunnar..
än de flesta människor du talar med"?
måndag 5 januari 2009
En grym inspirations källa!
Forever 21 är en superbra inspirationskälla, kan sitta och drömma mig bort i timmar på deras hemsida. Förtillfället är favoriten en riktigt grym Beatles-tisha som jag gärna matchat med mörkgrå kavaj och lagom slitna jeans i ljusare tvätt. Som pricken över i:et hade jag klätt fötterna i skyhöga, svart skinn pumps och prytt handleden med ett stort armband.
Filmmys och förfrusen rumpa
Efter stallet hämtade vi upp en Pizza på Näsetspizzeria. Där finns absolut de godaste pizzorna här nere! inte alls så fettiga och kladdiga som många kan vara.
I stallet var det riktigt riktigt kallt och 3 timmar efter hemkomst fryser jag fortfarande om min rumpa. Gunnar var riktigt stel och snubblade en massa, hoppas verkligen vi får en återbuds tid till Halmstad på onsdag..
I alla fall fastnade jag framför Tvn där dom visar Föräldrafällan , en film som funkar lika bra var gång man ser den. Full av skratt, värme och kärlek.
I stallet var det riktigt riktigt kallt och 3 timmar efter hemkomst fryser jag fortfarande om min rumpa. Gunnar var riktigt stel och snubblade en massa, hoppas verkligen vi får en återbuds tid till Halmstad på onsdag..
I alla fall fastnade jag framför Tvn där dom visar Föräldrafällan , en film som funkar lika bra var gång man ser den. Full av skratt, värme och kärlek.
Isande kyla
Nyss hemkommen från en riktigt uppfriskande promenad med Lisa. Solen strålar och kylan riktigt biter i kinderna och rumpan samtidigt som frosten knastrar under fötterna. Med pälsen på kroppen och påbyltad med mössa,vantar samt halsduk var det bara de stora solglasögonen som fattades.
En sån här dag får det gärna komma fler av.
En sån här dag får det gärna komma fler av.
Zzzzova
Nu ska jag försöka få Filip att slita sig från sitt bilspel för jag är dödstrött och har fortfarande ont i nacken och ryggen även om det är mycket bättre. Imorgon ska jag till stallet för första gången sen i tisdags och ska upp på hästen för första gången sen vi gick omkull. Det ska verkligen bli jätte roligt även om det bara är lätt jogging tills vi varit hos veterinären och kollat Gunde, hade även tänkt pyssla lite med Tindra för att på tisdag förhoppningsvis ta en promenad med henne! Nej nog med häst snack nu och dags för pyjamas ombyte.
Natti!
Natti!

Tänk om sängen kunde sett ut såhär?
söndag 4 januari 2009
Det är en social värld vi lever i, är det inte?
Efter att jag och Filip ramlat hem från hans fotbollsmatch bänkar vi oss + Sofie och Christian framför Tvn i källaren för att kolla Victoria Secret Fashion Show. Det börjar med att Sofie tar datorn i knät och börjar knappa och efter några minuter sitter alla utom 3åriga Christian med en dator i knät. Christian sitter mellan mig och Sofie och tittar förvirrat mellan dataskärmar och tvrutan. Emellan åt lägger vi kommentarer som "Vilka skor!", "Vilken mage".
Socialiteten flödar.. Det är ganska tragiskt eller hur?
Socialiteten flödar.. Det är ganska tragiskt eller hur?
Ny blogg
Eftersom mamma snokade och vände allt som stod i min gamla blogg mot mig slutade jag blogga. Idag ringde min helt plötsligt hypersociala storasyster och sa att jag skulle börja blogga igen, så nu gör jag det. Förresten, plötsligt hypersociala storasyster är något mycket positivt! Ni vet när det känns som någon som står en väldigt nära gått in i en dvala och sen helt plötsligt vaknar upp, sprudande glad och full med energi?
Mon Compagne betyder på franska min följeslagare och det är väll egentligen det bloggen är? en trogen följeslagare som aldrig säger emot?
Mon Compagne betyder på franska min följeslagare och det är väll egentligen det bloggen är? en trogen följeslagare som aldrig säger emot?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)














