lördag 23 oktober 2010

Ångesten kommer krypande

Hur mycket jag än längtar efter resan så har jag en fruktansvärt tung klump i magen. Klumpen representerar den jag måste säga hejdå till.. Min fina Ampola!

http://www.youtube.com/watch?v=o3mDELInoPE

torsdag 14 oktober 2010

Min baby e hemma x2

Ikväll e familjen komplett! Min dator har äntligen vaknat till liv efter över ett halvårs vila!!! senast det lilla underverket lyste var i New York, i januari! Förstår ni vad länge sen!? När nu datorn har hittat hem känns allt helt okej;) Bara en som fattas och han ramlar in om en timme!

Dear Minea!

Eftersom Minea är en kräsen typ tänkte jag leverera hela 3 inlägg idag!!!

Ja vad händer i livet då? Jag jobbar-- jag önskar att jag jobbade e nog mer rätt.. Denna månaden e sjukt seg bara jobbat 3 dagar än så länge och har inte ens hört något mer. Har börjat titta efter lite kompletterande jobb, hittat ett som jag e sjukt sugen på! Måste verkligen få igång ekonomin om jag ska ha råd att resa. Visserligen har mina föräldrar tänkt sponsra med pengarna som annars gått till hästarna men känner ändå att jag vill betala så mycket som möjligt själv! Det är ju trots allt MIN resa. Tanken är ju faktiskt att jag ska komma på vad jag vill göra med livet!



Ge mig en vän för livet!

Det e så tomt hemma utan Lisa och även om ingen någonsin kan fylla tomrummet efter henne så hade jag inte tackat nej till en sån här liten krabat!

Det känns verkligen som en Josefin hund, liten söt och kräsen:P




tisdag 5 oktober 2010

Ett smakprov på våren 2011

Idag är vi minsann aktiva här må jag säga.. I slutet av januari/början av februari är tanken att vi drar, jag och Emy. 2-3 månader blir vi borta. En riktigt välbehövlig resa. Vi båda behöver tid att fundera över vad vi vill göra med livet, vad vi vill plugga, hur vi vill leva och var vi vill bo. Inte minst behöver vi göra ingenting, bara vara och uppleva annat. LÄNGTAN!!!!!




Perhentian Island- Malaysia





Phi Phi Islands- Thailand




Kuala Lumpur Skyline




Dubai

Ett projekt från hjärtat!

Hej ni få fina som tittar in här ibland!

Sitter här i soffan och slöar, förkylningen har segat ner mig rejält... För att snabbsummera dagen; Efter att ha pussat iväg pojkvännen blev det nya Gossip Girl avsnittet, följt av en tur till Stallet. Sedan unnade jag mig en varm dusch och for mot stan. Visade lägenheten för en tjej som är väldigt intresserad så håll tummarna att hon får jobbet hon sökt! Avslutade med sen lunch på Graffiti med Filip.

Som sagt nu sitter jag i soffan. Är mitt uppe i senaste 90210 avsnittet men kände att jag behövde ett litet break.. Sitter och skissar på en grej. En affärsidé som verkligen kommer från hjärtat. Har inga ambitioner om att sätta det till verket just nu men tänkte iaf få ihop ett bidrag att skicka in till Venture Cup nu i höst. Även om idén inte är tänkt att förvekligas nu känns det både kul och nyttigt att få respons från någon utomstående. Tänkte ha det som ett litet projekt de dagar jag inte jobbar för att inte fastna i soffan, lätt hänt;)

Kram

Det viktigaste, enligt mig, när man drar igång projekt är att de kommer
från hjärtat, hur ska man annars hålla ut i såväl mot- som medvind?

söndag 3 oktober 2010

Uppvaknande & farväl


"Och så kommer alla känslorna på en och samma gång...."


<3