lördag 23 oktober 2010

Ångesten kommer krypande

Hur mycket jag än längtar efter resan så har jag en fruktansvärt tung klump i magen. Klumpen representerar den jag måste säga hejdå till.. Min fina Ampola!

http://www.youtube.com/watch?v=o3mDELInoPE

torsdag 14 oktober 2010

Min baby e hemma x2

Ikväll e familjen komplett! Min dator har äntligen vaknat till liv efter över ett halvårs vila!!! senast det lilla underverket lyste var i New York, i januari! Förstår ni vad länge sen!? När nu datorn har hittat hem känns allt helt okej;) Bara en som fattas och han ramlar in om en timme!

Dear Minea!

Eftersom Minea är en kräsen typ tänkte jag leverera hela 3 inlägg idag!!!

Ja vad händer i livet då? Jag jobbar-- jag önskar att jag jobbade e nog mer rätt.. Denna månaden e sjukt seg bara jobbat 3 dagar än så länge och har inte ens hört något mer. Har börjat titta efter lite kompletterande jobb, hittat ett som jag e sjukt sugen på! Måste verkligen få igång ekonomin om jag ska ha råd att resa. Visserligen har mina föräldrar tänkt sponsra med pengarna som annars gått till hästarna men känner ändå att jag vill betala så mycket som möjligt själv! Det är ju trots allt MIN resa. Tanken är ju faktiskt att jag ska komma på vad jag vill göra med livet!



Ge mig en vän för livet!

Det e så tomt hemma utan Lisa och även om ingen någonsin kan fylla tomrummet efter henne så hade jag inte tackat nej till en sån här liten krabat!

Det känns verkligen som en Josefin hund, liten söt och kräsen:P




tisdag 5 oktober 2010

Ett smakprov på våren 2011

Idag är vi minsann aktiva här må jag säga.. I slutet av januari/början av februari är tanken att vi drar, jag och Emy. 2-3 månader blir vi borta. En riktigt välbehövlig resa. Vi båda behöver tid att fundera över vad vi vill göra med livet, vad vi vill plugga, hur vi vill leva och var vi vill bo. Inte minst behöver vi göra ingenting, bara vara och uppleva annat. LÄNGTAN!!!!!




Perhentian Island- Malaysia





Phi Phi Islands- Thailand




Kuala Lumpur Skyline




Dubai

Ett projekt från hjärtat!

Hej ni få fina som tittar in här ibland!

Sitter här i soffan och slöar, förkylningen har segat ner mig rejält... För att snabbsummera dagen; Efter att ha pussat iväg pojkvännen blev det nya Gossip Girl avsnittet, följt av en tur till Stallet. Sedan unnade jag mig en varm dusch och for mot stan. Visade lägenheten för en tjej som är väldigt intresserad så håll tummarna att hon får jobbet hon sökt! Avslutade med sen lunch på Graffiti med Filip.

Som sagt nu sitter jag i soffan. Är mitt uppe i senaste 90210 avsnittet men kände att jag behövde ett litet break.. Sitter och skissar på en grej. En affärsidé som verkligen kommer från hjärtat. Har inga ambitioner om att sätta det till verket just nu men tänkte iaf få ihop ett bidrag att skicka in till Venture Cup nu i höst. Även om idén inte är tänkt att förvekligas nu känns det både kul och nyttigt att få respons från någon utomstående. Tänkte ha det som ett litet projekt de dagar jag inte jobbar för att inte fastna i soffan, lätt hänt;)

Kram

Det viktigaste, enligt mig, när man drar igång projekt är att de kommer
från hjärtat, hur ska man annars hålla ut i såväl mot- som medvind?

söndag 3 oktober 2010

Uppvaknande & farväl


"Och så kommer alla känslorna på en och samma gång...."


<3

onsdag 29 september 2010

Att rida... eller inte rida

Ampola. Hon slog mig med storm. Säger man så? Iaf för första gången på lång tid älskar jag verkligen ridningen. Allt flyter! Vill verkligen inte sluta, den här hästen är för speciell. Vi är som det alltid stod i Ridsports ponnyannonser; rosettplockare! Vi är ett team, ett jäkligt bra team. Men allt annat i livet då? vad är viktigast? fan. jag vill vara rik.

Och den störst frågan, vad händer med min lila häst om jag inte e där? Vem tar henne då? Vill inte låta henne stöta på med trubbel och bakslag i livet än hon redan haft. Den här hästen förtjänar att ha det bra, resten av livet!




True Love

fredag 17 september 2010

Kvällens puss

Ibland fylls man av tomrum,det kan man helt enkelt inte hjälpa. Men så ibland, om så för stunden, fylls tomrummen med värme. Ibland är allt som krävs en extra titt. En titt på det som finns omkring dig.

Googlade Puss och hittade denna artikel på aftonbladet. Så otroligt sött.



Kortslutning?

Ibland blir det kortslutning i mitt huvud. Ja jag är ganska säker på att det faktiskt är det det blir, för ibland, oftast när jag är fundersam och inte riktigt säker på vart jag vill att livet ska ta mig börjar jag städa. Jag vänder upp och ner på allt som kommer i min väg. Jag skrubbar och skurar och dammar och putsar. Det är nästan som om jag försöker skrubba bort det som gnager inom mig. Kan det vara så att vår hjärna intar försvarsposition när tankarna skenar iväg?



En sån här vill jag ha inär jag flyttar till lägenheten!

Majneya

I ett försök att få Minea att ta upp sin blogg(så att man kan få reda på vad som faktisk händer i Liiiinköööping) lovade jag i ett svagt ögonblick att även jag skulle försöka ta upp den här saken som jag egentligen aldrig kommit igång med:P Som vanligt skriver jag för mig själv, för mina minnens skull. Like it or not:)



Minea har svårt att hålla sig på samma ställe som oss andra;)

måndag 26 april 2010

SATC the Movie

Lördagskvällen spenderades framför SATC the Movie och med smörjtrasan i handen. Det blev nästan komiskt, en sådan påtaglig avspegling av verkligheten. På dagarna trippar jag runt i high heels och klänningar, på kvällen åker ridstövlarna på. På helgerna mixas färgglada cocktails och mysiga filmkvällar med träning och tävling. Ena stunden luktar jag av Body Shops limiterade Hallon Body Butter, andra luktar jag skit. Häst Skit.

Jag tycker det är coolt att jag lyckas kombinera dessa två totalt udda intressen!



Överkorpierade men likväl fantastiska Dior Extreme gladiator platforms

lördag 24 april 2010

Anna Anka Söker assistens och Hollywoodfruar

Hittade inte filmen igår så det blev att ta datorn och krypa ner i sängen för att kolla in de missade avsnitten av tv 3s succeserier. "Affärskvinnan och fenomenet Anna Anka är nu påväg till deltagarna hus för att genomföra ett arbetsprov i hygien" Helt ärligt, undrar hur mycket hon betalt Tv3 för att kalla henne affärskvinna?

I övrigt måste jag säga att assistent programmet är ett nerköp, när Ankan va med i Hollywood fruar var hon iaf rolig nu är hon bara dryg.



fredag 23 april 2010

Återhämtning

Nu ska jag fixa en kopp te med honung för att sen krypa ner framför Confessions of a Shopaholic. Söt film, men måste säga att jag blev väldigt besviken på kläderna och stylingen när jag såg filmen första gången.. Får se om jag lyckas hitta någon klädfavorit den här gången. Återkommer. Imorgon. Utvilad.



Isla Fisher

A Fashion Passion

Det finns många sätt att pigga upp en vardagstrist outfit på och just nu är ringar min favorit. Gärna vintageinspirerat. Gärna stort. Gärna färgglatt. Gärna fantasifullt.

Budgetkedjorna har en del fina på lager men det går även att göra härliga fynd i secondhand butikerna och då är dessutom kvalitén ofta snäppet bättre.



Sleeping Beauty

Nu är det dags för mig att tacka för idag å slänga mig i säng. Har just satt på mig mitt mörkblå Victoria Secret nattlinne med fjärilar som jag fyndade i New York. Finns det något bättre än att krypa ner i en ny bäddad säng iklädd något riktigt fint? Jag tror man sover bättre om man är fin faktiskt. Ja menar du presterar ju bättre på dagen om du är nöjd med hur du ser ut så, Why not?



Hade inte tackat nej till detta VS kap. Blir ditt för 33 $

Vardagslyx

Efter Znoozning i över 1 h tog jag å Filip tag i våra liv och gick upp för att bege oss till skolan. Rätt så seg dag med mycket dö tid. Kan snart min Chanel presentation till engelskan utantill. Kom på mig själv att gå runt och repetera den när jag va ute med hunden. Jag har verkligen fastnat för den här uppgiften, eller kanske inte uppgiften utan snarare kvinnan den handlar om, Coco Chanel. Får skriva mer om min Chanel-love en annan dag:)

Efter skolan blev det en timmes fotvård hos duktiga Susanne i Höllviken. Kan varmt rekommendera er lite av denna vardagslyx såhär i studenttider. Efter 50 minuters putsning, filning och massage var jag lagom seg, plugget fick läggas läggas lite gran åt sidan, idag fick va MIN dag.


YearBook

Vem är du?:
Josefin. Sp3D
Jag är tjejen som 2 dagar efter jag fått mitt körkort körde en ”övningsrunda” för att kontrollera att det gick att svänga, gasa & backa även i 13 cm klackar.

Bästa minnet:

Första året:
Val Thorens<3 Min jordgubbsshakes vurpa, Hannahs telefonsex, Emmas ”ensam i hörnet fyllor”, Sannas tårta som vi aldrig betalade för & sist men inte minst, Alice och alla hennes äventyr. Just det Min telefon räkning på 3500 kr… <3

Andra Året:
De 3 Musketörerna. 50 poängskurs? Glöm det när Kronander styr och ställer. Men många underbara minnen med alla härliga teaterapor.
Jennys idé om att släppa ut ProCivitas elever ensamma i skogen & sen i kanoter kändes inte speciellt genomtänkt varken i förhand eller nu i efterhand.. Ett tydligt exempel är min, Emma LOs och Joannas kanotrunda…

Sista året:
UF. Finns egentligen inte mycket mer att säga? Det är en känsla du först förstår efter 36 vakna timmar med affärsplansskrivande. En söndag. I skolan. Regionala UF-mässan. Stockholm.

Bästa lärare:

Jenny och Stefan, the married couple!

Roligaste ämnet:
UF. Första gången man äntligen får prova sina vingar. + i kanten till alla underbara nya vänner<3

Tråkigaste ämnet:

Behöver jag ens skriva det? X+(-Y)=Z

Saker att ta med på en öde ö:

Mobiltelefon
(Förhoppningsvis finns det mycket sand på ön så den inte tar alltför stor skada av min obligatoriska telefon misshandel)
High heels (funkar både som vapen och ögongodis)
Finaste ( Love is all you need)

Det jag kommer att sakna:

De sena kvällarna med alla fina (Jag börjar låta som Isabelle, JAG VET). Känslan av att pressa sig själv till det yttersta för att sen inse hur jävla bra man är!

Citat jag minns:

"I hated every minute of training, but i said - don't quit - suffer now and live the rest of your life as a champion" Muhammad Ali

Isabelle Källenius ligger i soffan och planerar framtiden.: "Vill man va i USA i 5 år? då är man 25 när man kommer hem. 25 ÅR!" "Hej jag heter Isabelle och är 25 år... Då kommer man in på Skeppsbron!"
Betyg på gymnasietiden - 1 till 5:
5

Klassfest om 5 år hemma hos dig?:
Visst först tränger vi ihop oss i min studentlya i London och sen drar vi ut och kör på en klassisk ProCivitas dygning!