fredag 23 april 2010

YearBook

Vem är du?:
Josefin. Sp3D
Jag är tjejen som 2 dagar efter jag fått mitt körkort körde en ”övningsrunda” för att kontrollera att det gick att svänga, gasa & backa även i 13 cm klackar.

Bästa minnet:

Första året:
Val Thorens<3 Min jordgubbsshakes vurpa, Hannahs telefonsex, Emmas ”ensam i hörnet fyllor”, Sannas tårta som vi aldrig betalade för & sist men inte minst, Alice och alla hennes äventyr. Just det Min telefon räkning på 3500 kr… <3

Andra Året:
De 3 Musketörerna. 50 poängskurs? Glöm det när Kronander styr och ställer. Men många underbara minnen med alla härliga teaterapor.
Jennys idé om att släppa ut ProCivitas elever ensamma i skogen & sen i kanoter kändes inte speciellt genomtänkt varken i förhand eller nu i efterhand.. Ett tydligt exempel är min, Emma LOs och Joannas kanotrunda…

Sista året:
UF. Finns egentligen inte mycket mer att säga? Det är en känsla du först förstår efter 36 vakna timmar med affärsplansskrivande. En söndag. I skolan. Regionala UF-mässan. Stockholm.

Bästa lärare:

Jenny och Stefan, the married couple!

Roligaste ämnet:
UF. Första gången man äntligen får prova sina vingar. + i kanten till alla underbara nya vänner<3

Tråkigaste ämnet:

Behöver jag ens skriva det? X+(-Y)=Z

Saker att ta med på en öde ö:

Mobiltelefon
(Förhoppningsvis finns det mycket sand på ön så den inte tar alltför stor skada av min obligatoriska telefon misshandel)
High heels (funkar både som vapen och ögongodis)
Finaste ( Love is all you need)

Det jag kommer att sakna:

De sena kvällarna med alla fina (Jag börjar låta som Isabelle, JAG VET). Känslan av att pressa sig själv till det yttersta för att sen inse hur jävla bra man är!

Citat jag minns:

"I hated every minute of training, but i said - don't quit - suffer now and live the rest of your life as a champion" Muhammad Ali

Isabelle Källenius ligger i soffan och planerar framtiden.: "Vill man va i USA i 5 år? då är man 25 när man kommer hem. 25 ÅR!" "Hej jag heter Isabelle och är 25 år... Då kommer man in på Skeppsbron!"
Betyg på gymnasietiden - 1 till 5:
5

Klassfest om 5 år hemma hos dig?:
Visst först tränger vi ihop oss i min studentlya i London och sen drar vi ut och kör på en klassisk ProCivitas dygning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar