Tillbaka från österrike och dags att ta tag i livet igen. De närmsta dagarna kommer en snabbresume av österrike och veckorna innan. Detta har jag lovat mig själv att skriva tillräckligtlänge för att jag ska vara fruktansvärt irrriterad på mig själv!
Och på tal om ingenting, I need new high heels!
Ciao
måndag 12 januari 2009
torsdag 8 januari 2009
En dag i mitt liv
Idag började skolan, behöver jag säga mer? segheten är ett faktum. När jag kom hem och den bitande kylan redan höll på att kosta mig både öron och fötter upptäckte jag till min förskräckelse att nycklarna inte låg i väskan. Så jag tog mitt pick och pack, köpte två tröstätar semlor och traskade hem till Hannah hopprep. Mysigt värre, tragiskt bara att det ska krävas en utelåsning för att vi ska hinna ses..
Efter detta kunde jag slutligen, med hjälp av grannen, ta mig in i mitt hus. Hemma var allt lite upp och ner, utdragna stolar och morgonrockar i köket. Kom hem<3
Efter ett tag hämtade Minea upp mig och det blev en mycket givande promenad och pratstund med gamle kloke Gunnar..
än de flesta människor du talar med"?
Efter detta kunde jag slutligen, med hjälp av grannen, ta mig in i mitt hus. Hemma var allt lite upp och ner, utdragna stolar och morgonrockar i köket. Kom hem<3
Efter ett tag hämtade Minea upp mig och det blev en mycket givande promenad och pratstund med gamle kloke Gunnar..
än de flesta människor du talar med"?
måndag 5 januari 2009
En grym inspirations källa!
Forever 21 är en superbra inspirationskälla, kan sitta och drömma mig bort i timmar på deras hemsida. Förtillfället är favoriten en riktigt grym Beatles-tisha som jag gärna matchat med mörkgrå kavaj och lagom slitna jeans i ljusare tvätt. Som pricken över i:et hade jag klätt fötterna i skyhöga, svart skinn pumps och prytt handleden med ett stort armband.
Filmmys och förfrusen rumpa
Efter stallet hämtade vi upp en Pizza på Näsetspizzeria. Där finns absolut de godaste pizzorna här nere! inte alls så fettiga och kladdiga som många kan vara.
I stallet var det riktigt riktigt kallt och 3 timmar efter hemkomst fryser jag fortfarande om min rumpa. Gunnar var riktigt stel och snubblade en massa, hoppas verkligen vi får en återbuds tid till Halmstad på onsdag..
I alla fall fastnade jag framför Tvn där dom visar Föräldrafällan , en film som funkar lika bra var gång man ser den. Full av skratt, värme och kärlek.
I stallet var det riktigt riktigt kallt och 3 timmar efter hemkomst fryser jag fortfarande om min rumpa. Gunnar var riktigt stel och snubblade en massa, hoppas verkligen vi får en återbuds tid till Halmstad på onsdag..
I alla fall fastnade jag framför Tvn där dom visar Föräldrafällan , en film som funkar lika bra var gång man ser den. Full av skratt, värme och kärlek.
Isande kyla
Nyss hemkommen från en riktigt uppfriskande promenad med Lisa. Solen strålar och kylan riktigt biter i kinderna och rumpan samtidigt som frosten knastrar under fötterna. Med pälsen på kroppen och påbyltad med mössa,vantar samt halsduk var det bara de stora solglasögonen som fattades.
En sån här dag får det gärna komma fler av.
En sån här dag får det gärna komma fler av.
Zzzzova
Nu ska jag försöka få Filip att slita sig från sitt bilspel för jag är dödstrött och har fortfarande ont i nacken och ryggen även om det är mycket bättre. Imorgon ska jag till stallet för första gången sen i tisdags och ska upp på hästen för första gången sen vi gick omkull. Det ska verkligen bli jätte roligt även om det bara är lätt jogging tills vi varit hos veterinären och kollat Gunde, hade även tänkt pyssla lite med Tindra för att på tisdag förhoppningsvis ta en promenad med henne! Nej nog med häst snack nu och dags för pyjamas ombyte.
Natti!
Natti!

Tänk om sängen kunde sett ut såhär?
söndag 4 januari 2009
Det är en social värld vi lever i, är det inte?
Efter att jag och Filip ramlat hem från hans fotbollsmatch bänkar vi oss + Sofie och Christian framför Tvn i källaren för att kolla Victoria Secret Fashion Show. Det börjar med att Sofie tar datorn i knät och börjar knappa och efter några minuter sitter alla utom 3åriga Christian med en dator i knät. Christian sitter mellan mig och Sofie och tittar förvirrat mellan dataskärmar och tvrutan. Emellan åt lägger vi kommentarer som "Vilka skor!", "Vilken mage".
Socialiteten flödar.. Det är ganska tragiskt eller hur?
Socialiteten flödar.. Det är ganska tragiskt eller hur?
Ny blogg
Eftersom mamma snokade och vände allt som stod i min gamla blogg mot mig slutade jag blogga. Idag ringde min helt plötsligt hypersociala storasyster och sa att jag skulle börja blogga igen, så nu gör jag det. Förresten, plötsligt hypersociala storasyster är något mycket positivt! Ni vet när det känns som någon som står en väldigt nära gått in i en dvala och sen helt plötsligt vaknar upp, sprudande glad och full med energi?
Mon Compagne betyder på franska min följeslagare och det är väll egentligen det bloggen är? en trogen följeslagare som aldrig säger emot?
Mon Compagne betyder på franska min följeslagare och det är väll egentligen det bloggen är? en trogen följeslagare som aldrig säger emot?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



