måndag 26 april 2010

SATC the Movie

Lördagskvällen spenderades framför SATC the Movie och med smörjtrasan i handen. Det blev nästan komiskt, en sådan påtaglig avspegling av verkligheten. På dagarna trippar jag runt i high heels och klänningar, på kvällen åker ridstövlarna på. På helgerna mixas färgglada cocktails och mysiga filmkvällar med träning och tävling. Ena stunden luktar jag av Body Shops limiterade Hallon Body Butter, andra luktar jag skit. Häst Skit.

Jag tycker det är coolt att jag lyckas kombinera dessa två totalt udda intressen!



Överkorpierade men likväl fantastiska Dior Extreme gladiator platforms

lördag 24 april 2010

Anna Anka Söker assistens och Hollywoodfruar

Hittade inte filmen igår så det blev att ta datorn och krypa ner i sängen för att kolla in de missade avsnitten av tv 3s succeserier. "Affärskvinnan och fenomenet Anna Anka är nu påväg till deltagarna hus för att genomföra ett arbetsprov i hygien" Helt ärligt, undrar hur mycket hon betalt Tv3 för att kalla henne affärskvinna?

I övrigt måste jag säga att assistent programmet är ett nerköp, när Ankan va med i Hollywood fruar var hon iaf rolig nu är hon bara dryg.



fredag 23 april 2010

Återhämtning

Nu ska jag fixa en kopp te med honung för att sen krypa ner framför Confessions of a Shopaholic. Söt film, men måste säga att jag blev väldigt besviken på kläderna och stylingen när jag såg filmen första gången.. Får se om jag lyckas hitta någon klädfavorit den här gången. Återkommer. Imorgon. Utvilad.



Isla Fisher

A Fashion Passion

Det finns många sätt att pigga upp en vardagstrist outfit på och just nu är ringar min favorit. Gärna vintageinspirerat. Gärna stort. Gärna färgglatt. Gärna fantasifullt.

Budgetkedjorna har en del fina på lager men det går även att göra härliga fynd i secondhand butikerna och då är dessutom kvalitén ofta snäppet bättre.



Sleeping Beauty

Nu är det dags för mig att tacka för idag å slänga mig i säng. Har just satt på mig mitt mörkblå Victoria Secret nattlinne med fjärilar som jag fyndade i New York. Finns det något bättre än att krypa ner i en ny bäddad säng iklädd något riktigt fint? Jag tror man sover bättre om man är fin faktiskt. Ja menar du presterar ju bättre på dagen om du är nöjd med hur du ser ut så, Why not?



Hade inte tackat nej till detta VS kap. Blir ditt för 33 $

Vardagslyx

Efter Znoozning i över 1 h tog jag å Filip tag i våra liv och gick upp för att bege oss till skolan. Rätt så seg dag med mycket dö tid. Kan snart min Chanel presentation till engelskan utantill. Kom på mig själv att gå runt och repetera den när jag va ute med hunden. Jag har verkligen fastnat för den här uppgiften, eller kanske inte uppgiften utan snarare kvinnan den handlar om, Coco Chanel. Får skriva mer om min Chanel-love en annan dag:)

Efter skolan blev det en timmes fotvård hos duktiga Susanne i Höllviken. Kan varmt rekommendera er lite av denna vardagslyx såhär i studenttider. Efter 50 minuters putsning, filning och massage var jag lagom seg, plugget fick läggas läggas lite gran åt sidan, idag fick va MIN dag.


YearBook

Vem är du?:
Josefin. Sp3D
Jag är tjejen som 2 dagar efter jag fått mitt körkort körde en ”övningsrunda” för att kontrollera att det gick att svänga, gasa & backa även i 13 cm klackar.

Bästa minnet:

Första året:
Val Thorens<3 Min jordgubbsshakes vurpa, Hannahs telefonsex, Emmas ”ensam i hörnet fyllor”, Sannas tårta som vi aldrig betalade för & sist men inte minst, Alice och alla hennes äventyr. Just det Min telefon räkning på 3500 kr… <3

Andra Året:
De 3 Musketörerna. 50 poängskurs? Glöm det när Kronander styr och ställer. Men många underbara minnen med alla härliga teaterapor.
Jennys idé om att släppa ut ProCivitas elever ensamma i skogen & sen i kanoter kändes inte speciellt genomtänkt varken i förhand eller nu i efterhand.. Ett tydligt exempel är min, Emma LOs och Joannas kanotrunda…

Sista året:
UF. Finns egentligen inte mycket mer att säga? Det är en känsla du först förstår efter 36 vakna timmar med affärsplansskrivande. En söndag. I skolan. Regionala UF-mässan. Stockholm.

Bästa lärare:

Jenny och Stefan, the married couple!

Roligaste ämnet:
UF. Första gången man äntligen får prova sina vingar. + i kanten till alla underbara nya vänner<3

Tråkigaste ämnet:

Behöver jag ens skriva det? X+(-Y)=Z

Saker att ta med på en öde ö:

Mobiltelefon
(Förhoppningsvis finns det mycket sand på ön så den inte tar alltför stor skada av min obligatoriska telefon misshandel)
High heels (funkar både som vapen och ögongodis)
Finaste ( Love is all you need)

Det jag kommer att sakna:

De sena kvällarna med alla fina (Jag börjar låta som Isabelle, JAG VET). Känslan av att pressa sig själv till det yttersta för att sen inse hur jävla bra man är!

Citat jag minns:

"I hated every minute of training, but i said - don't quit - suffer now and live the rest of your life as a champion" Muhammad Ali

Isabelle Källenius ligger i soffan och planerar framtiden.: "Vill man va i USA i 5 år? då är man 25 när man kommer hem. 25 ÅR!" "Hej jag heter Isabelle och är 25 år... Då kommer man in på Skeppsbron!"
Betyg på gymnasietiden - 1 till 5:
5

Klassfest om 5 år hemma hos dig?:
Visst först tränger vi ihop oss i min studentlya i London och sen drar vi ut och kör på en klassisk ProCivitas dygning!